Kraka watervallen en nationaal park

4 juni 2023 - Sibenik, Kroatië

zdravo allemaal,

Vanochtend werden we met een prachtig uitzicht wakker in Sibenik. Dat was echt genieten. We moesten ons om 8.30 negen melden om met de tenderboot naar vaste wal te gaan en daar met een bus naar kraka nationale parc te gaan om daar de mooie watervallen te bekijken. Het was echt zo mooi om het daar te zien lekker te genieten van de mooie uitzichten.

In kraka national park heeft Nikola Tesla de eerst stroomvoorziening aangelegd. Ze waren bijna als eerste aangesloten op een stroomnetwerk,maar op twee dagen naar waren het toch de Canadezen die als eerste waren aangesloten op een stroomnetwerk. Wel is er nog een restant te zien van een oude turbine die vroeger is gebruikt.

Verder is het grappig om te weten dat Sibenik de eerste stad is met straatverlichting op stroom.

Morgen hebben we een volle zeedag, dus lekker uitslapen en genieten van alles aan  boord, dan zal ik jullie ook wat vertellen hoe het eraan toe gaat aan boord.