Koninklijk paleis en Giralda toren

10 oktober 2023 - Sevilla, Spanje

(Ik loop iets achter, dit was zondag)

Buenos dias,

Vandaag stond het koninklijk paleis en de Giralda toren op de planning. Eenmaal binnen in het paleis viel ons op dat er weinig aan restauratie was gedaan. Als je goed keek zag je wel hoe mooi het paleis is geweest. We hebben er een poosje rondgekeken waarnaar we naar de tuinen gingen. Deze waren erg mooi om te zien en erg goed onderhouden. Hier hebben we echt een dik uur rond gelopen.

Vervolgens wilden Michiel en ik naar de triada market gaan. Dit is een indoor foodmarket waar normaal veel te zien is. Alleen is deze op zondag maar gedeeltelijk open. Toch was het leuk om even te zien.

Vervolgens zijn Michiel en ik gaan lunchen. Na de lunch was het tijd om de giralda toren te bekijken. Dit was flink klimmen, 34 verdiepingen maar liefst. Eenmaal boven konden we van het uitzicht genieten en liepen we even later terug naar beneden.

Toen vonden we het wel weer tijd om aan het zwembad te hangen, te yahtzeeen of gewoon een boek te lezen. Oftewel een prima middagje ook.

Vervolgens liepen we rond 20.30 naar een  restaurant waar voor iedereen wel wat op de kaart stond. El soluto posto. Na het eten ging een gedeelte terug richting het appartement, een gedeelte naar een discotheek. Michiel en ik liepen nog even langs metropol parasol en gingen toen richting het appartement. De dag zat er zo snel op.

liefs Michiel en Marije

Van reisblog naar fotoboek