Dag 2 arena en flamenco dansen

8 oktober 2023 - Sevilla, Spanje

Gisteren was een leuke dag, heerlijk genoten van een leuke dag en al het moois wat sevilla te bieden heeft.

S ochtends zijn wij rond half tien weg gelopen richting de arena waar het stierenvechten plaats vind. Er worden nog regelmatig stierengevechten gehouden.

We begonnen met een rondleiding van ongeveer een uur waarin de gids een aantal dingen vertelde over de stierengevechten. Zo vertelde ze dat de rode lap alleen voor de beweging wordt gebruikt en niet voor de kleur (stieren zien alleen zwart en wit)

Ook vertelde ze dat de toreador op de grond tegenwoordig het belangrijkst is. In tegenstelling tot eerder. Toen was de toreodoor op het paard het belangrijkste.

Ook liet ze zien waar de stier aan gevallen moest worden en dat de stier het hoofd naar beneden moeten met het hoofd naar beneden aanvallen, zo kan de toreador de stier beter aanvallen. Verder vertelde ze dat het maken van een kostuum ongeveer
3 a 4 maanden kost. Hoe duur het kostuum is, is afhankelijk van goud en bewerking.

Toen we eenmaal in de arena waren vertelde ze dat de grond af loop, zodat de stier opnieuw zijn balans moet zoeken bij het rennen.

Daarna gingen we ieder  ons eigen  weg. Mijn ouders gingen met michiel en mij mee. We hebben de Torre del Orro beklommen

Daarna zijn we met zijn vieren de stad in gegaan om te lunchen. Uiteindelijk allemaal een keuze kunnen maken. Mijn vader ging voor de ribey steak, een hele maaltijd maar we moesten er ook even tegen aan kunnen, want we aten s avonds pas laat omdat het hier het ritme is.

We gingen even naar het appartement terug om bij te komen. Daarna gingen michiel en ik nog even het flamenco museum bekijken. Hier was het heerlijk koel door de airco. We hebben gezien dat er eigenlijk 7 basisemoties zijn die ze dansen bij de flamenco en ook welke houding en passen er zijn.

Uiteindelijk vonden michiel en ik het ook goed om even een pauze in te lassen aan het zwembad en ons klaar te maken voor de avond. We gingen deze avond naar een super mooie flamenco voorstelling. Het was een  voorstelling in een oud theater en intieme setting.

Vervolgens gingen we naar los tullipanos. Een luxe cafetaria van Nederlandse eigenaren en toen was het alweer tijd om richting het appartement te gaan en richting ons bed voor de volgende dag.

Groetjes Michiel, Marije en de rest van de familie