Vaardag en bijna aankomst op mykonos

6 juni 2023 - Aspro, Griekenland

Hoi allemaal,Kaliméra

Gisteren even vergeten het stukje op de blog te zetten. Dus vandaag waarschijnlijk 2 stukjes:)

Weer een nieuwe dag aan boord, Vanochtend met een uurtje tijdverschil wakker geworden in Griekenland. Ik had gisteren gezegd dat ik wat zou vertellen over het leven aan boord. We beginnen de dag in het a la card ontbijt restaurant. Je verteld bij binnenkomst met hoeveel je bent dan krijg je een random plaats toegewezen bij andere mensen aan tafel, wel even wennen,maar niet heel erg. Vervolgens komen ze rond met sap/water, koffie (geen thee) en brood. Vervolgens kun je op de kaart aangeven waar je zin in hebt en komen ze ondertussen ook met zoete broodjes/croissants langs. Inmiddels snappen we dat je later ook gewoon thee kunt bestellen.

Daarna beginnen de eerste activiteiten op het pooldeck ook. Van countrydansen tot fitness en allerlei spellen en zelfs bingo. Ondertussen even een mocktail of ander drankje halen. Ik (marije) wil alle mocktails van de kaart gaan proberen.

Iedere avonds is er rond 20.00 uur een theatervoorstelling in broadway stijl. Elke keer met een ander thema.

Wij eten 's avonds weer in het a la card restaurant,wij hebben de tweede zitting, dit houd in dat het om half tien begint. Je kunt tot kwart voor tien binnen lopen daarna sluiten de deuren. Hier heb je wel iedere avond dezelfde plek,maar het menu wisselt iedere avond.

Vanavond is het gala avond, je mag je kleden naar je eigen elegantie (korte broeken en tanktops zijn niet toegestaan, spijkerbroek en polo's wel)

Ik zal de volgende vaardag even wat meer vertellen wat er binnen verder allemaal te zien en doen is op de boot.
.......................
Inmiddels is het de volgende dag. The day after het galadiner. Gisteravond werden de managers en de kapitein aan ons voorgesteld. Je kon zelfs met de kapitein pp de foto en hem een hand geven. Ook kon je dansen met de staf. Dit hebben we maar even overgeslagen.

Het menu was iets luxer. Ik begon met een soep,michiel met een taartje ban Brie. We hadden als hoofdgerecht eend met aardappels en rode kool. En natuurlijk sloot ik af met een taart. Na het diner hebben we nog een drankje gedaan en zijn we over de boot gelopen. Even bij het Casino gekeken en bij de club,waar we nog even hebben gedanst.

Daarna lekker naar bed om vanmorgen rustig wakker te worden. We zijn bijna bij de pier van tourlos waar we een boot gaan
pakken richting mykonos de oude stad.

Liefs Michiel en Marije

1. Paulien:
    6 juni 2023
    Superleuk ,wat een bijzondere ervaringen.
    Geen last van de deining van de boot ?
  2. Marije:
    6 juni 2023
    Nee, geen reispil nodig gehad tot nu toe:)
  3. Aniek:
    6 juni 2023
    Ga je nog foto s maken van alles op de boot, eetzaal, zwembad, dansclub etc
  4. Jaron:
    Ziet er goed uit.