Vaardag. Genieten van het zonnetje en de gezelligheid

8 juni 2023

Hoi,

Vandaag weer een nieuwe vaardag. De tijd is weer een uur terug gegaan. Vandaag kunnen we de hele dag op de boot relaxen. Misschien grappig om jullie wat te vertellen wat er te zien en beleven is. Even een opsomming wat er allemaal aan boord te vinden is:

-verschillende bars en restaurants,binnen en buiten
-casino
-pooldek (hier kun je zwemmen/zonnen/drinken halen. Overdag zijn hier best veel activiteiten en 's avonds zijn hier soms ook feesten
-gym
- een plek voor jongeren en kinderen
-een sportdek
-een disco
-theaterzaal, hier is iedere avond om 20 en 22 uur een theater om de drukte te spreiden
-verder heb je nog een busniss center
-een plek waar je de volgende cruise kunt boeken
-een plek waar je informatie over excursies kunt krijgen en deze kunt boeken.
-een spa welness (hier moet je of een speciaal pakket voor hebben of bijboeken)
-verschillende winkels (met natuurlijk bekende lees dure  merken)
-ook zijn er fotografen aan boord om foto's te maken en er is zelfs een medische afdeling aan boord

Iedere dag wordt s ochtends je kamer schoon gemaakt. Ondertussen heb je verschillende activiteiten aan boord. Vaak van 10:00 tot 14.00 uur zo iets en dan van 16:00 tot 18:00 ongeveer.Zo hebben wij vanmorgen mee gedaan aan stretch oefeningen/aerobics en een spel waarbij je prijzen moest raden van artikelen uit de souvenirshop. Ook zijn er meerdere danslessen op een dag en nog meer andere activiteiten. Het aanbod is ook wat afhankelijk van of het een vaardag is of niet. Verder hebben we ook een eigen balkonnetje waar we ook lekker kunnen zitten. Wat ook erg lekker is, want vooral op een vaardag kan het op het pooldeck soms erg druk zijn. Je moet zelf even een plekje vinden om te zitten, of liggen,maar de meeste ligbedjes liggen wel vol. Meestal duren de activiteiten op het pooldeck tot 18 uur, iedereen maakt zich daarna klaar voor de avond die vaak om 18.30 metmuziek aan boord begint, best gezellig als er in alle barretjes wel iets van muziek is. Om 20 uur is er dan een theatervoorstelling. Vaak  worden de gordijnen in je hut dan ondertussen dicht gedaan en je pyjama wordt klaar gelegd. Ook worden de badhanddoeken verwisseld en krijg je het dagprogramma van de volgende dag en de tickets voor de excursies worden dan  ook gebracht. Deze bekijken we even voor het eten. Dan rond 21.30 eten en evt daarna nog naar de bar of een feest bij het pooldeck

Zo ziet de dag op de boot er ongeveer uit.We genieten er echt van, soms moet je even slimmer zijn om de drukte voor te zijn of even een ander plekje opzoeken als het te druk is, dat we zoals gister middag voor iedereen terug waren op het schip waardoor we heerlijk aan het zwembad hebben gelegen. Morgen komen we aan in Ancona waar we ook een mooie excursie gaan maken.

Ciao for now,

Michiel en Marije

20230607_19324320230607_19344020230608_14463720230608_14490020230608_14514320230608_14525820230608_17040720230608_144300

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade